Vi har nu påbegyndt 3. iteration, og er startet med det grafiske UI. Vi har brugt os selv som modeller til Player og Zombie, ved at tage billeder af os selv oppe fra et punkt og lodret ned. På billederne står vi og stikker armene ud(Zombie) eller holder et objekt der kan fungere som våben(Player), og med skiftende ben fremme, så vi kan skabe en animeret gang i spillet ved en gif-fil. Vi har fået implementeret grafikken til player, men vi vurderer stadigvæk hvorvidt Zombiens grafik skal implementeres i den nuværende Zombie-klasse, eller om der skal laves tre forskellige under-klasser hvori grafikken ligger i, mens fællesfunktionaliteterne ligger i den overordende klasse.
Efter vi har implementeret grafik på Player, er vi stødt på det problem at vores collision-detection ikke fungerer optimalt. Dette er fordi at playeren nu ikke mere blot er en cirkel, og derfor skal vi have fundet en matematisk måde at udregne punkterne på Playeren i hans nuværende form.
UPDATE:
Vi har nu implementeret grafik på de tre typer zombier og oplever en form for lag omkring lvl 25. Vi vil forsøge at udbedre dette ved at foretage trashcollection, da vores kode ikke bare glemmer de zombier fra forrige levels og derfor holder styr på alt for meget.
UPDATE 2.0:
Vi har nu lavet weak references på de eventlisteners, der tilgår zombieklassen. Lag = no more.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar