onsdag den 21. april 2010

Let there be light(GUI)



GUI

Vi er nu i gang med kodningen og indtil videre har vi formået at skabe første udkast til vores level- og player-klasse.

I vores første iteration vil vi som sagt gerne have styr på vores player- og level-klasse. Vi vil gerne strukturere vores level-design, således at level spawner en player samtidigt med at den spawner banens fysiske objekter i form af kasser, genereret tilfældigt på banen. For at være tilfredse med vores første iteration, vil vi gerne have implementeret colission detection mellem player og kasserne, samt scenens rammer. Det kodemæssige perspektiv blev taget op til diskussion i gruppen. Det matematiske aspekt ved udregningen af colission detection viste sig at være en stor mundfuld. For at påbegynde udregningen tager vi udgangspunkt i scenen som et koordinatsystem, med en x og y akse. Kassens afgrænsning kan dermed beskrives som ses på figuren på billedet:


Hvis h og w er henholdsvis højden og bredden på en tilfældig kasse, kan hjørnerne koordinatsæt findes som vist på tegningen. Playerens midtpunkt har vi som Px, Py, og han har samtidigt radius 10 i koden som vi kalder Pr. Med disse informationer kan der opsættes if-sætninger der tjekker om spillerens koordinater kollidere med kassen koordinater. Og hvis dette er tilfældet bliver spilleren skubbet ud til kanten af kassen. Vi forestiller os ligeledes at kassen skal deles op i 4 for at spillet ved hvilken side spilleren skal rykkes ud til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar