Efter at have diskuteret frem og tilbage om rammerne for vores spil, har vi valgt en zombie-shooter. Helten i spillet er udstyret med en skyder og skal bekæmpe horder bestående af 3 forskellige typer zombier, der varierer i sværhedsgrad i forhold til fart og hp.
Der er endvidere 3 forskellige powerups, hvor vi tænker henholdsvis momentær udødelighed, point og bedre våben.
Spillet indeholder levels, der slutter når alle zombierne er døde. Næste level starter derefter med flere zombier end den foregående.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPpRrr5Sj3KGCKI2PGPwh1xU9TjmbV5OtMwWaOjsblVzDXWktoMA_6BC3Ki6qXqijKQlHiGVYWhq_lx06MSsRufYok4UhFlHz_dzaX9BqohfgOf0WzNkQmNjPfhcdfXmcoz7Yj-k7AYk2R/s400/Use+case+1+uden+kode.jpg)
I foreliggende use case ses det centrale element i spillet, tilintetgørelsen af en zombie. Brugeren trykker på en ikke defineret knap, der udløser et skud fra et ikke defineret våben. Hvis dette skud rammer zombien mister den x ud af y antal hit points og dør når y rammer 0, hvorefter spilleren bliver belønnet med point.
Vi forestiller os flere iterationer, som hver især implementerer enkelte nye elementer til spillet:
-scenen
-Spilleren med styresystem
-Kollision på spilleren således at han ikke kan gå uden for scenen eller gå igennem de kasser, der er på den
-Zombieimplementering
I første omgang skal vi bare kunne få en enkelt zombie ind på scenen og førsøge at få den til at forfølge spilleren. Herefter oprettes de andre zombier.
-Skydesystem
-Powerups
Hver iteration vil indholde tests og efterfølgende diskussion i forhold til eventuelle ændringer.
I første iteration, som vi afslutter d. 29. april, forsøger vi at få lavet spillets UI, samt en funktionel spiller, der kan styres rundt på scenen.
Best. use case. EVER!
SvarSlet